ALO diamonds
Firma ALO diamonds
Šperky ALO diamonds odrážajú viac ako štvrťstoročie precízneho klenotníckeho umenia v podobe luxusných prsteňov, náhrdelníkov, príveskov, náramkov, náušníc a ďalších doplnkov.
ALO diamonds je na trhu už viac ako 27 rokov a vďaka svojej kvalitatívnej úrovni sa stalo vedúcou značkou na českom a slovenskom trhu v oblasti výroby a predaja diamantových šperkov.
WebstránkaBiznisové výzvy a ciele
- Nové e-shopy pre 2 značky a 3 jazykové mutácie
Značky ALO a ALOve, pre český, slovenský a celosvetový trh (pre značku ALO), čo je v súčte 5 domén. Výzvou bol aj návrh architektúry pre takéto riešenie. - Nedostatočná podpora značky
Pôvodné e-shopy klienta nedostatočne reflektovali hodnoty značky a prestíž značiek ALO a ALOve. - Rozsiahly katalóg s desiatkami tisíc produktov a neúplná ponuka produktov na webe
Šperky s viacerými variantmi nezobrazovali všetky informácie, hlavne konkrétne ceny, čo nespĺňalo čakávania koncových zákazníkov. Každý šperk s drahokamom je unikátny kus a je nakupovaný individuálne na burze drahých kameňov, preto má aj inú cenu. - Prezentácia predajní značiek
Keďže predajne sú jeden z nosných pilierov značiek, kde klient ponuka unikátny zážitok, vznikla potreba lepšej prezentácie aj na webe.
Za prvý mesiac po spustení e-shopov alo.cz a alo.sk bez podpory výkonnostného marketingu
priemerné výkonnostné Page speed skóre – Google Core Web Vitals – sme vyladili na zelené čísla
v e-shopovom katalógu, kde každý šperk s drahokamom je unikátny kus s vlastnou šaržou
Vytvorili sme unikátne vstupné stránok pre dizajnové butiky značiek s možnosťou rezervácie schôdzky
Riešenie
Dizajn a front-end
Podľa požiadaviek ALO sme vytvorili atraktívny dizajn, ktorý odráža identitu značky a dáva priestor vyniknúť jej produktom. Prispôsobili sme prezentáciu produktu tak, aby sme bol zákazník schopný preskúmať všetky varianty šperku a zvoliť si podľa svojich predstáv tú správnu farbu zlata, váhu a typ kameňa či jeho osadenie. Zároveň sme pripravili na mieru aj celý nákupný proces a odstránili akékoľvek neistoty pri nákupe. Pre lepšiu predstavu o finálnom fungovaní e-shopu sme vo Figme pripravili 2 prototypy, jednu verziu pre desktopové a druhú pre mobilné zariadenia.
Jednou z najväčších dizajnových výziev bol nákupný proces pre personalizované šperky a gravírovanie. Aby sme odbremenili back-office klienta, celý proces od výberu šperku, cez jeho konfiguráciu, až po objednávku vo výrobe a doručenie šperku sme potrebovali zariadiť online. Navrhli sme pokročilý konfigurátor s reálnym náhľadom personalizácie. Konfigurátor zvláda pracovať s rôznymi typmi šperkov, ktoré majú svoje špecifické obmedzenia.
Gravírovanie šperkov zvládnu na e-shopoch ALOve zákazníci online
Prehľad butikov značky ALO na mape a vstupná stránka butiku
Samostatnou kapitolou projektu bola prezentácia predajní značky. Keďže kamenné predajne sú jedným zo základných pilierov značiek ALO a ALOve, prišli sme s riešením vstupných stránok pre každú z nich. Takto zákazníkovi ponúkame aj lokálny rozmer a navyše pomocou špecializovaného formuláru integrovaného s kalendárom predajne, si dokáže klient rezervovať schôdzku na butiku v jeho preferovaný čas jednoducho online. Na e-shopoch nechýba ani interaktívna mapa butikov s možnosťou vyhľadávania podľa rôznych parametrov.
Celý vizuál ožil vďaka frameworku Tailwind CSS, ktorým sme docielili aj zvýšenie performance skóre v metrikách Google Core Web Vitals. Nezabudli sme ani na prístupnosť (Accessibility), ktorá je vyladená podľa najnovších štandardov.
SmartBase® E-commerce a Integrácie
Po úvodne analýze zadania sme ako najlepší nástroj pre zapracovanie požiadaviek klienta zvolili platformu SmartBase® E-commerce, ktorú sme ďalej na mieru prispôsobili klientovi.
Architektúra riešenia pre tieto 3 značky, ktorá zohľadňuje možnosti zmeny rôznych obsahových detailov, cez ceny, popisy produktov, popisy kategórií, statické stránky a pod. Všetky informácie bolo súčasne potrebné obojsmerne integrovať s jedným ERP systémom K2.
Nákupný proces
- Doprava – Packeta výdajné miesta, Packeta doručenie na adresu.
- Manažment adries – Pre prihlásených používateľov možnosť výberu z uložených adries, pridanie novej alebo úprava existujúcej adresy
- Platobné metódy – Platba na dobierku, prevodom na účet a integrácia platobnej brány PayU pre české, slovenské aj medzinárodné online prevody
Rýchly prehľad toho, čo máte v košíku získate vo výsuvnom nákupnom košíku spolu s informáciami o doprave zdarma.
Nákupný košík môžete zdieľať so svojimi známymi aj v prípade, že nie ste prihlásený.
Nákupný proces sme vyladili pre všetky typy displejov, aby sme priniesli konzistentný zážitok odkiaľkoľvek.
Výsledky a benefity pre klienta
Neustále sa snažíme našim klientom prinášať výsledky a posúvať ich biznis vpred. Uvádzame sem niektoré benefity, ktoré sa nám pre klienta podarilo priniesť.
Markantné zvýšenie výkonu e-shopov
nové e-shopy sme vyladili aj s ohľadom na ich rýchlosť a výkonnostné metriky Google Core Web Vitals a pre kľúčové stránky riešenia dosahujeme „zelené čísla“, ergo výsledky nad 90%. Výkon je citeľný aj v testoch s používateľmi e-shopov v reálnych situáciách, nie len technicky pre Google.
Výsledky Google Page Speed testu alo.cz nad 90%
Výkonnostné metriky na dátach od reálnych používateľov v reálnych situáciách pre alo.cz
Biznis výsledky
Za prvý mesiac sa bez podpory performance kampaní na eshopoch alo.cz a alo.sk uskutočnilo 86 nákupov. Pred spustením e-shopu boli weby len online katalógom, bez možnosti nákupu.
Kompletná ponuka
Nové e-shopy teraz prezentujú celý sortiment. Napĺňajú tým ambíciu realizačného tímu poskytnúť všetky šperky online. Zároveň sa pomocou rozšíreného filtrovania produktov v reálnom čase, vďaka technológii Elasticsearch, zákazník dostane presne ku produktom, ktoré v rozsiahlom katalógu hľadá.
Detaily, ktoré robia rozdiel
Každý šperk teraz obsahuje kompletné informácie o všetkých variantoch vrátane presných cien za každý kameň, čo umožňuje zákazníkom precízny a informovaný výber.
Vizuálna excelentnosť
Grafický dizajn nových e-shopov je porovnateľný s tými najprestížnejšími zahraničnými e-shopmi ako sú Tiffany, MyTheresa.com alebo LuisaViaRoma.com.
Podpora značky
Nové e-shopy plne reflektujú hodnotu a prestíž značiek ALO a ALOve, keď zdôrazňujú exkluzivitu šperkov a poskytujú vyladený zákaznícky zážitok.
Integrácia marketingu
Prebieha plná integrácia s offline kampaňami, čo ďalej podporuje konzistentný brand image. Zákazník má možnosť vytvárania obsahu na stránkach e-shopu presne v súlade s kampaňovými vizuálmi a potrebami komunikácie cez pokročilé CMS.
Plány do budúcnosti
V blízkej budúcnosti spoločne so zákazníkom plánujeme spustiť zákazkové, personalizované šperky a gravírovanie pomocou online editora. Takto zákazníkovi ušetríme nemalé náklady na prevádzkovanie back-office. Čo pred tým musel vypracovať tím ľudí, teraz zvládne e-shop a zamestnanci môžu byť vykonávať dôležitejšie úlohy.