fbpx

ALO diamonds

ALO diamonds
Firma ALO diamonds

Šperky ALO diamonds odrážajú viac ako štvrťstoročie precízneho klenotníckeho umenia v podobe luxusných prsteňov, náhrdelníkov, príveskov, náramkov, náušníc a ďalších doplnkov.

ALO diamonds je na trhu už viac ako 27 rokov a vďaka svojej kvalitatívnej úrovni sa stalo vedúcou značkou na českom a slovenskom trhu v oblasti výroby a predaja diamantových šperkov.

Webstránka
Core Development
E-shop
UX Design
Webdesign

Biznisové výzvy a ciele

  • Nové e-shopy pre 2 značky a 3 jazykové mutácie
    Značky ALO a ALOve, pre český, slovenský a celosvetový trh (pre značku ALO), čo je v súčte 5 domén. Výzvou bol aj návrh architektúry pre takéto riešenie.
  • Nedostatočná podpora značky
    Pôvodné e-shopy klienta nedostatočne reflektovali hodnoty značky a prestíž značiek ALO a ALOve.
  • Rozsiahly katalóg s desiatkami tisíc produktov a neúplná ponuka produktov na webe
    Šperky s viacerými variantmi nezobrazovali všetky informácie, hlavne konkrétne ceny, čo nespĺňalo čakávania koncových zákazníkov. Každý šperk s drahokamom je unikátny kus a je nakupovaný individuálne na burze drahých kameňov, preto má aj inú cenu.
  • Prezentácia predajní značiek
    Keďže predajne sú jeden z nosných pilierov značiek, kde klient ponuka unikátny zážitok, vznikla potreba lepšej prezentácie aj na webe.
Aké výsledky priniesla naša spolupráca?
Počet objednávok
85

Za prvý mesiac po spustení e-shopov alo.cz a alo.sk bez podpory výkonnostného marketingu

Performance skóre
92%+

priemerné výkonnostné Page speed skóre – Google Core Web Vitals – sme vyladili na zelené čísla

Počet produktov
120 tis.

v e-shopovom katalógu, kde každý šperk s drahokamom je unikátny kus s vlastnou šaržou

Počet butikov
19

Vytvorili sme unikátne vstupné stránok pre dizajnové butiky značiek s možnosťou rezervácie schôdzky

Riešenie

Dizajn a front-end

Podľa požiadaviek ALO sme vytvorili atraktívny dizajn, ktorý odráža identitu značky a dáva priestor vyniknúť jej produktom. Prispôsobili sme prezentáciu produktu tak, aby sme bol zákazník schopný preskúmať všetky varianty šperku a zvoliť si podľa svojich predstáv tú správnu farbu zlata, váhu a typ kameňa či jeho osadenie. Zároveň sme pripravili na mieru aj celý nákupný proces a odstránili akékoľvek neistoty pri nákupe. Pre lepšiu predstavu o finálnom fungovaní e-shopu sme vo Figme pripravili 2 prototypy, jednu verziu pre desktopové a druhú pre mobilné zariadenia.

Jednou z najväčších dizajnových výziev bol nákupný proces pre personalizované šperky a gravírovanie. Aby sme odbremenili back-office klienta, celý proces od výberu šperku, cez jeho konfiguráciu, až po objednávku vo výrobe a doručenie šperku sme potrebovali zariadiť online. Navrhli sme pokročilý konfigurátor s reálnym náhľadom personalizácie. Konfigurátor zvláda pracovať s rôznymi typmi šperkov, ktoré majú svoje špecifické obmedzenia.

Rozhranie pre gravírovanie šperkov online na e-shopoch ALOve

Gravírovanie šperkov zvládnu na e-shopoch ALOve zákazníci online

Mapa s ALO butikmi a možnosťou rezervácie schôdzky

Prehľad butikov značky ALO na mape a vstupná stránka butiku

Vstupná stránka pre butik ALO s detailami o danej pobočke

Samostatnou kapitolou projektu bola prezentácia predajní značky. Keďže kamenné predajne sú jedným zo základných pilierov značiek ALO a ALOve, prišli sme s riešením vstupných stránok pre každú z nich. Takto zákazníkovi ponúkame aj lokálny rozmer a navyše pomocou špecializovaného formuláru integrovaného s kalendárom predajne, si dokáže klient rezervovať schôdzku na butiku v jeho preferovaný čas jednoducho online. Na e-shopoch nechýba ani interaktívna mapa butikov s možnosťou vyhľadávania podľa rôznych parametrov.

Celý vizuál ožil vďaka frameworku Tailwind CSS, ktorým sme docielili aj zvýšenie performance skóre v metrikách Google Core Web Vitals. Nezabudli sme ani na prístupnosť (Accessibility), ktorá je vyladená podľa najnovších štandardov.

SmartBase® E-commerce a Integrácie

Po úvodne analýze zadania sme ako najlepší nástroj pre zapracovanie požiadaviek klienta zvolili platformu SmartBase® E-commerce, ktorú sme ďalej na mieru prispôsobili klientovi.

Architektúra riešenia pre tieto 3 značky, ktorá zohľadňuje možnosti zmeny rôznych obsahových detailov, cez ceny, popisy produktov, popisy kategórií, statické stránky a pod. Všetky informácie bolo súčasne potrebné obojsmerne integrovať s jedným ERP systémom K2.

Nákupný proces
  • Doprava – Packeta výdajné miesta, Packeta doručenie na adresu.
  • Manažment adries – Pre prihlásených používateľov možnosť výberu z uložených adries, pridanie novej alebo úprava existujúcej adresy
  • Platobné metódy – Platba na dobierku, prevodom na účet a integrácia platobnej brány PayU pre české, slovenské aj medzinárodné online prevody
Výsuvný nákupný košík
Výsuvný nákupný košík

Rýchly prehľad toho, čo máte v košíku získate vo výsuvnom nákupnom košíku spolu s informáciami o doprave zdarma.

Zdieľanie košíka
Zdieľanie košíka

Nákupný košík môžete zdieľať so svojimi známymi aj v prípade, že nie ste prihlásený.

Pohodlný nákup z mobilu
Pohodlný nákup z mobilu

Nákupný proces sme vyladili pre všetky typy displejov, aby sme priniesli konzistentný zážitok odkiaľkoľvek.

Výsledky a benefity pre klienta

Neustále sa snažíme našim klientom prinášať výsledky a posúvať ich biznis vpred. Uvádzame sem niektoré benefity, ktoré sa nám pre klienta podarilo priniesť.
 

Markantné zvýšenie výkonu e-shopov

nové e-shopy sme vyladili aj s ohľadom na ich rýchlosť a výkonnostné metriky Google Core Web Vitals a pre kľúčové stránky riešenia dosahujeme „zelené čísla“, ergo výsledky nad 90%. Výkon je citeľný aj v testoch s používateľmi e-shopov v reálnych situáciách, nie len technicky pre Google.

Výsledky Google Page Speed testu alo.cz nad 90%

Výsledky Google Page Speed testu alo.cz nad 90%

Výkonnostné metriky na dátach od reálnych používateľov v reálnych situáciách pre alo.cz

Výkonnostné metriky na dátach od reálnych používateľov v reálnych situáciách pre alo.cz

Biznis výsledky

Za prvý mesiac sa bez podpory performance kampaní na eshopoch alo.cz a alo.sk uskutočnilo 86 nákupov. Pred spustením e-shopu boli weby len online katalógom, bez možnosti nákupu.

 

Kompletná ponuka

Nové e-shopy teraz prezentujú celý sortiment. Napĺňajú tým ambíciu realizačného tímu poskytnúť všetky šperky online. Zároveň sa pomocou rozšíreného filtrovania produktov v reálnom čase, vďaka technológii Elasticsearch, zákazník dostane presne ku produktom, ktoré v rozsiahlom katalógu hľadá.

Výber farby zlata v konfigurácii šperku
Výber typu a váhy kameňa v konfigurácii šperku
Detaily, ktoré robia rozdiel

Každý šperk teraz obsahuje kompletné informácie o všetkých variantoch vrátane presných cien za každý kameň, čo umožňuje zákazníkom precízny a informovaný výber.

 

Vizuálna excelentnosť

Grafický dizajn nových e-shopov je porovnateľný s tými najprestížnejšími zahraničnými e-shopmi ako sú Tiffany, MyTheresa.com alebo LuisaViaRoma.com.

 

Podpora značky

Nové e-shopy plne reflektujú hodnotu a prestíž značiek ALO a ALOve, keď zdôrazňujú exkluzivitu šperkov a poskytujú vyladený zákaznícky zážitok.

 

Integrácia marketingu

Prebieha plná integrácia s offline kampaňami, čo ďalej podporuje konzistentný brand image. Zákazník má možnosť vytvárania obsahu na stránkach e-shopu presne v súlade s kampaňovými vizuálmi a potrebami komunikácie cez pokročilé CMS.

Plány do budúcnosti

V blízkej budúcnosti spoločne so zákazníkom plánujeme spustiť zákazkové, personalizované šperky a gravírovanie pomocou online editora. Takto zákazníkovi ušetríme nemalé náklady na prevádzkovanie back-office. Čo pred tým musel vypracovať tím ľudí, teraz zvládne e-shop a zamestnanci môžu byť vykonávať dôležitejšie úlohy.

Sme online
Máte e-shop, ktorý si zaslúži byť na výslní?
Pomôžeme s vytvorením e-shopu, ktorý bude vašu značku reprezentovať na najvyššej úrovni. Nechajte nám na seba kontakt a my sa vám ozveme.