fbpx

Prečo je dôležité mať udržiavaný eCommerce: Odhaľujeme vplyv aktualizácie na Django 4

Vo svete, kde sa technológie rýchlo vyvíjajú, je dôležité zachytiť tieto pokroky aj v nástrojoch, ktoré používame. Nedávno sme reagovali na najnovšiu aktualizáciu Python frameworku Django a vylepšili ho na verziu 4. Spolu s aktualizáciou sme podrobne zmerali významný vplyv tejto zmeny na rýchlosť a ďalšie dôležité metriky, ktoré priamo ovplyvňujú výkon nášho webu a používateľskú skúsenosť. V článku sa dočítate, o koľko sme touto zmenou zrýchlili e-shopové riešenie pre našich klientov, čo všetko sa dá aktualizáciami získať a prečo by ste mali aj vaše riešenie udržiavať aktuálne.
Prečo je dôležité mať udržiavaný eCommerce: Odhaľujeme vplyv aktualizácie na Django 4

Prečo sme sa pustili do aktualizácie frameworku

Keďže našim klientom poskytujeme riešenia, ktoré sú bezpečné a efektívne, je potrebné udržiavať ich súčasti aktuálne. Najnovšie verzie sú vždy tie najrýchlejšie, dostávajú bezpečnostné záplaty a obsahujú najmodernejšie funkcie. Toto všetko prinášame našim zákazníkom a preto sme sa rozhodli aktualizovať aj framework nášho riešenia. Vybrali sme verziu 4.2 s rozšírenou dobou podpory, ktorá by mala dostávať aktualizácie až do roku 2026.

 

Výzvy pri migrácii a implementácii

Naše konkrétne kroky zahŕňali:

  • Aktualizácia Python frameworku Django na najnovšiu verziu 4.2
  • Aktualizácia Django CMS
  • Aktualizácia všetkých modulov (packages) na ich najnovšie verzie

Pri implementácii sme samozrejme narazili aj na niekoľko výziev, ktoré bolo potrebné vyriešiť. Najväčšou z nich bola kompatibilita knižníc a balíčkov, nakoľko niektoré súčasti systému už neboli v novej verzii Django podporované. Nekompatibilné balíčky sme preto vymenili za nové alebo úplne odstránili. Pre niektoré potrebné balíčky sme vytvorili vlastné vetvy a od tohto momentu si ich spravujeme sami, aby sme klientom zabezpečili dlhodobú podporu ich riešení.

Zároveň sme popri aktualizácii frameworku aktualizovali aj naše CMS (Django CMS) a teraz dokážeme my a naši klienti využívať výhody najnovšej verzie systému pri správe obsahu.

 

Meranie efektívnosti aktualizácie

Popri samotnej aktualizácii softvéru sme testovali aj hypotézu, ako táto zmena zlepší okrem iného aj tvrdé metriky – najmä rýchlosť načítania stránky.

Ako prípravu na meranie sme teda zmerali 2 parametre rýchlosti načítania stránok u dvoch našich klientov – fixshop.atdenim.sk. Merali sme odozvu servera (Server Response Time) a čas načítania prvkov stránky (DOM Content Load time). Pre každý e-shop sme vykonali 10 meraní a ďalej pracovali s priemerným nameraným časom. Rovnaké meranie sme vykonali po aktualizácii a výsledky sme zhrnuli na grafe v nasledujúcej sekcii článku.

 

Konkrétne prínosy aktualizácie

Prostredníctvom tejto zmeny sme dosiahli niekoľko konkrétnych výhod:

 

Zvýšenie rýchlosti načítania stránok o 15%

Priemerne sa aktualizáciou rýchlosť načítania stránok zvýšila o významných 15%. Tento výrazný pokrok sa prejavil v čase odozvy servera aj v dĺžke potrebnej na načítanie prvkov stránky a to pre oba testované projekty.

Klientom sme priniesli zlepšenie v načítaní stránok a tým pádom aj lepšie výkonnostné skóre v Google Pagespeed. Takáto zmena dokáže klientom pomôcť aj v organickom vyhľadávaní, keďže výkonnostné skóre je jedným z hlavných parametrov pri vyhodnocovaní dôveryhodnosti webu.

Podľa grafu vidíme, že zmena sa najviac prejavila na katalógových stránkach (zrýchlenie v priemere až o 23,3%), ktoré sú svojou štruktúrou najkomplexnejšie, teda na jednej stránke sa nachádza najviac prvkov – veľa produktov na jednej stránke, filtrovanie, stránkovanie a pod.

 

Vylepšené bezpečnostné opatrenia

S aktualizáciou sme posilnili naše riešenie aj z hľadiska bezpečnosti a výrazne znížili zraniteľnosť systému. Navyše v novej verzii boli opravené niektoré známe chyby.

 

Riešenie pre budúcnosť

Naše aktualizované e-shopové riešenie je vždy pripravené na bezproblémový vývoj v budúcnosti. Dokáže efektívne rásť spolu s našou neustále sa rozvíjajúcou funkcionalitou a škáluje spolu s požiadavkami zákazníkov.

 

Vylepšenie mäkkých metrík

Zlepšenia rýchlosti silno korelovali so zlepšeniami mäkkých metrík, ako je znížená miera odchodov (Bounce Rate) a zvýšená miera angažovanosti používateľov (Session Engagement Rate).

 

Zhrnutie

Tieto kvantifikovateľné vylepšenia výrazne posilnili výkon našej e-commerce platformy a zabezpečili jej odolnosť, čím zdôraznili hodnotu pravidelnej aktualizácie softvéru v neustále sa meniacom technologickom prostredí. Klientom poskytujeme aktualizácie pre riešenia tak, aby boli ich verzie softvéru vždy stabilné a sprístupňovali všetky najmodernejšie benefity. Nech už používate akýkoľvek systém, odporúčame ho pravidelne aktualizovať.

V SmartBase sa špecializujeme na vytváranie komplexných riešení pre elektronický obchod, ktoré sú zároveň dlhodobo udržateľné a využívajú najmodernejšie technológie pre maximálny prospech klientov. Pri výbere budúceho dodávateľa si vždy overte, či projekt, ktorý realizujete, bude spĺňať prísne štandardy moderného softvérového vývoja aj v horizonte niekoľkých rokov, alebo ide o jednorazový počin, ktorý následne budete musieť náročne inovovať.

Ďalšie články aj o efektívnosti e-shopov
Ak sa vám článok páčil, prihláste sa na odber noviniek a podobné články vám pošleme do inboxu.
Publikované:
21. November 2023
Zdieľať:
Marek Saal
Marek Saal
Partner & User Experience Lead
Vyše 10 rokov sa venuje dizajnu pre digitálne médiá a používateľskú skúsenosť (UX). Ako jeden zo zakladateľov SmartBase má na starosti posun a vedenie spoločnosti v oblasti UX a vizuálnej komunikácie. Okrem iných aktivít zastrešuje prácu s analytickými nástrojmi a zákaznícku skúsenosť.
Podobné články
SmartBase štartuje spin-off Trippleclick s významným úspechom na Shopify
SmartBase štartuje spin-off Trippleclick s významným úspechom na Shopify
Spoločnosť SmartBase s veľkým potešením oznamuje založenie svojho nového spin-offu Trippleclick, ktorý už dosiahol svoj prvý významný úspech. Trippleclick sa podarilo splniť veľmi náročné požiadavky platformy Shopify a vytvoriť vlastnú tému Polyform.
Čítať článok
FORBES: Ako ďalej, keď už bežná platforma vášmu e-shopu nestačí?
FORBES: Ako ďalej, keď už bežná platforma vášmu e-shopu nestačí?
Vášmu e-shopu sa darí dobre. Má svojich zákazníkov aj dobrú povesť a funguje bez väčších problémov. Usilovne hľadáte ďalšie možnosti rastu a vnímate, že súčasné riešenie nemusí stačiť. So slovenským Forbesom prichádzame s návrhmi na cestu vpred.
Čítať článok
Ako môže JavaScript poškodiť vaše SEO
Ako môže JavaScript poškodiť vaše SEO
Aj detaily môžu ublížiť alebo pomôcť vášmu SEO. Príkladom sú webové stránky vytvorené pomocou JavaScriptu, ktorý sa bežne používa na vytváranie dynamického obsahu.
Čítať článok